, ,

Betaal voor kwaliteit, betaal voor beleving

Goed, snel én goedkoop: het liefst willen we het allemaal als er teksten geschreven moeten worden. Maar is deze eis wel zo realistisch? Vragen om drie sterke eigenschappen is bijna de goden verzoeken. Hoewel drie doorgaans een magisch getal is, kunnen er normaal gesproken maar twee winnen. Welke twee geven bij jou de doorslag?

Wil jij jouw project snel en goedkoop realiseren? Dan is de kans groot dat je op kwaliteit in moet boeten. Net zoals met veel dingen in het leven, hangt aan kwaliteit een groter prijskaartje.

Ditzelfde geldt voor tekst: het opstellen van een goede websitetekst, het laten vertalen van een boodschap of het creëren van een vacaturetekst is niet iets wat je wilt uitbesteden aan een vage kennis die ‘wel even wat kan schrijven’. Kwaliteitsteksten brengen jouw boodschap over zoals dat zou moeten en daar zit tijd zit.

Het kan nooit té goedkoop

“We hebben weinig budget, dus eigenlijk moet dit project voor   € X worden uitgevoerd.” – iets wat niet onbekend is in de copywriting wereld.

De Nederlandse zuinigheid is net zo’n wereldwijd begrip als de Hollandse nuchterheid. Het siert ons, maar het kan ook een kwelling zijn. Geld uitgeven is iets wat niemand graag doet, zeker niet als het goedkoper kan. Natuurlijk ben je altijd op zoek naar de juiste prijs-kwaliteitsverhouding voor jouw behoeften, maar een kwaliteitspercentage van 110% tegenover een prijspercentage dat maar een kwart is van de daadwerkelijke waarde, is niet realistisch. Het kan wel, maar dat betekent dat je tijd moet investeren. En tijd kost geld.

Cheap quote

Sneller dan Speedy Gonzales

Dat je jouw teksten zo snel mogelijk wilt laten opstellen of vertalen, is eigenlijk niet meer dan logisch. Hoe eerder jouw tekst gereed is, hoe eerder je deze ook uit kunt zetten. En hoe eerder jouw boodschap wordt opgepikt door je doelgroep. Blijf echter wel realistisch: kwaliteitsteksten kunnen zeker snel worden aangeleverd, maar verwachten dat iemand 900 woorden per uur tikt, is toch wat onrealistisch. Wil jij jouw teksten snel? Dat kan, maar wees erop voorbereid dat spoed meestal gepaard gaat met extra kosten.

Ik heb aan het begin van mijn carrière flink door moeten tikken. Met een tarief van € 0,01 per woord, moet je wel je vingers vliegensvlug over het toetsenbord laten gaan om een redelijk uurloon te genereren. De kans dat er letters worden vergeten en taalfouten worden gemaakt, is erg groot. Ook is er geen ruimte om research te doen en bronnen na te plegen. Maar hé, het is snel én goedkoop.

Kwaliteit is key

Hoewel snelheid echt wel meerwaarde heeft, en goedkoop simpelweg altijd fijn is, kan er maar één echte winnaar uit de strijd komen: kwaliteit. Dat jouw teksten snel en goedkoop zijn gerealiseerd, is fijn. Maar vertelt die tekst ook het verhaal dat je wilt vertellen? Op zo’n manier dat jouw doelgroep wordt getriggerd en actie onderneemt? Past het verhaal bij jouw branding?

Met een mooi design en een gebruiksvriendelijke interface red je het niet. Er is een reden dat het schrift al meer dan 5000 jaar oud is. De juiste tekst brengt emotie en laat je doelgroep voelen wat jij wilt dat ze voelen. En daar is research voor nodig, samen met een flinke dosis ervaring en een creatieve mindset. Factoren die tijd in beslag nemen. Zou het dan ook niet logisch zijn dat hier meer kosten tegenover staan? Tijd is hier opnieuw geld.

Kwaliteit hoort altijd dominant te zijn. Bij Het TIC Huis zijn we flexibel in wat we doen: snelheid is part of our game. Je slaat dus twee vliegen in één klap: teksten die goed én snel worden opgeleverd. Of je onze teksten ook goedkoop vindt, ligt aan jouw verwachtingen. Wij geloven echter dat onze prijzen uitstekend in verhouding staan met de kwaliteit die wij bieden.

Waar bestaat die kwaliteit dan uit?

Schrijven is niet enkel schrijven: het is een proces dat begint met het inventariseren van jouw doelstelling en je boodschap, en eindigt met het opleveren van een final stuk. Daartussen bevinden zich tal van stops om jouw tekst écht meerwaarde te geven. Zo duiken we bij elk project in het onderwerp en vergaren we informatie die nodig is om jouw tekst aan te laten sluiten bij je doelgroep.

We overleggen, brainstormen en hanteren een vierogenprincipe, zodat elke tekst door minimaal twee paar ogen is gezien. Juist dat is uniek. Hiermee voorkomen we typefoutjes en weten we zeker dat jouw tekst matcht bij jouw wensen en die van je doelgroep. Met een proeftekst en feedbackmogelijkheid bouwen we extra controles voor je in, en krijgen we de kans om tijdig van koers te wisselen of juist op dezelfde voet door te gaan.

Staat kwaliteit ook bovenaan jouw lijstje en ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Wij beloven je dat ons prijsvoorstel geen nattevingerwerk is, maar een weloverwogen prijs op maat. Vraag hier je offerte aan.

☎ +31 (13) 590 78 42
✉ info@hettichuis.nl
Volg ons en blijf op de hoogte!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *